Blomkålsmos

Idag lagade jag något underbart gott, blomkålsmos. Fixade en stor stek i ugnen och hade ingen fantasi kvar, vad skulle jag servera till? Hade läst tidigare om blomkålsmos men inte prövat så jag tänkte, varför inte!!
Det är något jag absolut inte ångrar, heller inte familjen. Till och med barnen älskade moset, tackar tackar. Detta kommer att bli en storfavorit framöver.

Ingredienser:
Blomkål
Smör
Grädde
Salt
Peppar

Ev annan smaksättning, tex:
vitlök
oliver
paprika
chili
sambal oelek

Gör så här
Koka blomkålen tills bitarna är mjuka. Häll av vattnet. Lägg i en rejäl klick smör och mixa med stavmixer. Krydda efter smak och blanda i grädde till önskad konsistens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0